" />

Všetko dôležité o tukoch.

Praktické tipy, ako znížiť príjem nasýtených mastných kyselín

Nasýtené mastné kyseliny sú jedným z hlavných vinníkov zvyšovania hladiny cholesterolu v krvi. Nachádzajú sa takmer v každom jedle, ktoré skonzumujeme. Tu je niekoľko praktických tipov, ako obmedziť ich množstvo v každodennom živote.

  • Desiatujte zdravo. Namiesto sladkostí, koláčov alebo krekrov si so sebou vezmite jablko, banán alebo pomaranč. Ak máte nutkanie stále niečo „zobkať“ pri práci alebo pri televízii, stavte radšej na orechy, semená alebo sušené ovocie.

  • Pri nákupe sledujte etikety na potravinách a vyberajte si také, ktoré obsahujú menej nasýtených mastných kyselín.

  • Namiesto plnotučných výrobkov (napríklad mlieka, syrov, smotany) si vyberte nízkotučné. Neukrátite sa tým o živiny, iba o tuk a nasýtené mastné kyseliny.

  • Hydinové mäso servírujte bez kože.

  • Pred prípravou mäsa z neho odstráňte mastné časti.

  • Potraviny pripravujte na rastlinných tukoch namiesto živočíšnych.

  • Chlieb natrite namiesto masla rastlinným tukom alebo pokvapkajte olivovým olejom.

  • Najdôležitejšia zo všetkého je pestrosť a vyváženosť stravy. Nebuďte ľahostajní k tomu, čo máte na tanieri a nezabudnite na zeleninu ako prílohu k hlavnému jedlu.

Prečítajte si aj:

Zdravie závisí najmä od stravy

Čo sú nasýtené a nenasýtené mastné kyseliny?

Web stránky vytvorila M7, s.r.o.
©2009 ZZV.sk