« späť

Prečo by sme sa nemali zdráhať konzumovať vajcia

Prečo by sme sa nemali zdráhať konzumovať vajcia

 

Vajcia sú potravina, ktorá je bohatá na vysokokvalitné bielkoviny, množstvo dôležitých vitamínov, stopových prvkov a zároveň má malý obsah tukov. Sú jedným z najlepších zdrojov výživných látok pre ľudí. Obavy z cholesterolu a jeho vplyvu na kardiovaskulárne ochorenia sú už vedecky vyvrátené. Množstvo cholesterolu vo vajci neovplyvní hladinu cholesterolu v krvi tak, ako hranolčeky, vyprážané rezne, či slanina. Naopak, potvrdili sa priaznivé účinky prítomného cholínu na normálne fungovanie buniek, na vývoj hypokampu – pamäťového centra mozgu. Vitamín B12 dokáže znižovať hladinu homocysteínu, ktorého vysoká hladina v krvi sa spája so srdcovo-cievnymi ochoreniami.

Jedno vajce obsahuje 6 – 8 g bielkovín a až 14 dôležitých živín, napr. vitamíny A,D, B12,E a stopových prvkov ako je železo, zinok, selén. Všetko látky potrebné pre správne fungovanie nášho organizmu. A pritom jedno stredne veľké vajce má len do 300 KJ. Takže skonzumovať 3 – 4 vajcia za týždeň je aj pri zvýšenom cholesterole bezpečné.

MUDr. Iveta Vaverková, MPH, Združenie pre zdravie a výživu

 

 


« späť
Web stránky vytvorila M7, s.r.o.
©2009 ZZV.sk