" />
« späť

Polievky

Zeleninové polievky obsahujú dôležité minerály, vitamíny, stopové prvky, antioxidanty a tiež vlákninu potrebnú pre bezproblémové trávenie.

 

Zeleninu by sme mali konzumovať prevažne v surovom stave, varením sa niektoré vitamíny strácajú, aj keď, samozrejme, nie úplne. Vyplavia sa najmä vitamíny C alebo tie zo skupiny B, ktoré patria medzi vitamíny rozpustné vo vode. Vitamíny A, D, E a K sú rozpustné v tukoch, pri varení sú preto stabilnejšie. Aj z tohto dôvodu by sme mali do mäsových vývarov pridávať zeleninu až na konci varenia. V prípade polievok je dôležité obmedziť množstvo soli, ktoré pri ich varení používame. Polievky síce majú vysoký obsah vody a podporujú pitný režim podobne ako mlieko, no napriek tomu je lepšie zaradiť ich medzi potraviny s vyšším obsahom vody, nie medzi zložky pitného režimu. Konzumácia polievok je vhodná aj pri redukčných diétach, vtedy odporúčame zeleninové polievky bez zápražky, mäsové alebo zeleninové vývary, ktoré zasýtia, no neobsahujú toľko tuku ako napríklad mliečne polievky.

 

MUDr. Peter Minárik

 


« späť
Web stránky vytvorila M7, s.r.o.
©2009 ZZV.sk