« späť

Pitný režim?

Buďte k sebe úprimná. Počítajte svoje roky a do nápojov iba nekalorické tekutiny.

 

Voda je dokonalá, urobte si šálku čaju, ktorý osvieži, lieči, alebo poteší. Džúsy a sladené sýtené nápoje však počítajte do kalorického príjmu ako potravu. V prípade športových aktivít a horúčavy zvyšujete príjem tekutín. Pite priebežne, pocit smädu je už varovanie organizmu pred kolapsom.

20+

Pitný režim 0,4 litra nekalorických nápojov na 10 kg váhy denne.

Týždenne maximálne 14 jednotiek alkoholu (jedna jednotka predstavuje 3 dcl piva alebo 1 pohár vína alebo poldecák).

30+

V tomto veku sa metabolizmus spomaľuje a „spaľuje" menej. Ak sa v tejto dekáde nezníži denný príjem energie, môže sa stať, že priberiete 2,5 až 4 kg ročne.

Pitný režim je 0,5 litra nekalorického nápoja na 10 kg váhy denne.

40+

Prípadná nadváha prináša vyšší krvný tlak a problémy so srdcom. Dôležité je konzumovať menej cukrov, ale zato môžete kvôli antioxidantom vypiť 1 dcl červeného vína, výnimočne 2 dcl. Pitný režim ako 30+.

50+

Metabolizmus sa spomaľuje stále viacej, pozor na sladké, môžete ho len len dopoludnia.

Minimálny príjem tekutín je 3 litre denne, v lete 4 litre.

60+

Ohrozená veková skupina, keďže starší ľudia strácajú pocit smädu. Kritické sú najmä horúce letné dni, kedy nedostatok vody ohrozuje fungovanie orgánov, zhoršuje prietok krvi v cievach a vysušuje kožu.

Pitný denník.
Píšte si, čo ste cez deň pili. Večer zistíte, možno s hrôzou, čo ste pre svoj organizmus urobili.

Jednou kávou stratíte tri deci tekutín. Takže káva - áno a k nej veľký pohár vody.

 

MUDr. Pavel Malovič

 

 

 

 


« späť
Web stránky vytvorila M7, s.r.o.
©2009 ZZV.sk