" />
« späť

Omega (alfa a omega pre pleť)

Dobré tuky sú dobré na pleť. MUDr. Pavel Malovič patrí k lekárom, ktorý majú pochopenie pre ženskú krásu a vie, čo k nej treba.

 

Kvalitu prijímaných tukov je potrebné kontrolovať neustále. Esenciálne, nenasýtené mastné kyseliny si totiž naše telo nedokáže vyrobiť a musíme ich prijímať v potrave. Hlavným predstaviteľom tejto skupiny sú omega - 3 mastné kyseliny. Nachádzajú sa najmä v rastlinnej a v morskej potrave. Ich nedostatočný príjem súvisí s množstvom zdravotných problémov ako mozgová mŕtvica, srdcový infarkt, nepravidelná činnosť srdca, niektoré druhy onkologických ochorení, poruchy tvorby inzulínu, astma, vredové ochorenie hrubého čreva, psoriáza, vysoký krvný tlak, obštrukčná choroba pľúc, poruchy pozornosti a depresie. Ešte predtým sa môžu objaviť bolesti kĺbov, nadmerná únava, suchá pokožka, lámavé nechty a vlasy, časté prechladnutia.

Do popredia dávame ryby zo severných morí - losos, aljašská treska, makrela, sardinky, tuniak, sleď, zo sladkovodných dominuje pstruh. Vaječný žĺtok je po morských rybách druhý najdôležitejší zdroj omega - 3 a nezanedbateľné množstvá obsahujú vlašské orechy, tvaroh,zelené, hnedé a čierne olivy, sóju, orechový, repkový a olivový olej, ľanové zrnká, olej z treščej pečene a morské riasy.

 

Kvalitnú tuky v našej strave tukov zabezpečia, že do tela sa dostanú dôležité látky ako napríklad vitamíny rozpustné v tukoch A, D, E, K. Čiže ďalšie nevyhnutné vitamíny pre pleť, vlasy a zuby.

 

 


« späť
Web stránky vytvorila M7, s.r.o.
©2009 ZZV.sk